Ouderraad

De Oudervereniging

De Oudervereniging heeft als belangrijkste taak het (helpen van) organiseren van activiteiten op school en het innen en beheren van de vrijwillige ouderbijdrage.

De oudervereniging bestaat uit acht leden. Zijn er ideeën, suggesties, op- of aanmerkingen, dan kunt u dat laten weten aan de Oudervereniging, zodat dit bespreekbaar kan worden gemaakt. De leden van de oudervereniging vergaderen ongeveer 6 maal per schooljaar. De eventmanager en een van de leerkrachten zijn hierbij aanwezig. Medio oktober / november vindt de algemene ledenvergadering plaats waar iedereen van harte welkom is. Het gehele schooljaar vinden er activiteiten plaats. De Oudervereniging zorgt voor de financiële en organisatorische ondersteuning. Activiteiten waaraan de Oudervereniging ondersteuning verleent zijn o.a.:

  • Boekenweek
  • Sinterklaasfeest
  • Kerstviering
  • Paoseier ophaole
  • Schoolverlaterfeest
  • Sport- en speldag / Koningsspelen
  • Schoolfoto’s
  • Carnavalsfeest + versiering van de school
  • Dr. Landmandag
  • Attenties (langdurige) zieke leerlingen
  • Attenties jubilea leerkrachten

Ook financiert de oudervereniging bepaalde culturele activiteiten die niet vallen onder de activiteiten die door school worden georganiseerd.

 

Leden Oudervereniging:

  • Marloes Verhoeven (voorzitter)
  • Mirke Broeders (penningmeester)
  • Jessica van den Heuvel (penningmeester)
  • Gieltje Hustin (secretaris)
  • Iris Vugts
  • Lizette Beijens
  • Lieke van Iersel
  • Sanne Lindemann
  • Irene Berens

 

 

Ouderbijdrage


Op onze basisschool wordt de ouderbijdrage geïnd en beheerd door de Oudervereniging. De 
Oudervereniging vertegenwoordigt elke ouder met een kind op de basisschool. 
De ouderbijdrage is vrijwillig, maar kosten worden wel voor ieder kind gemaakt. Daarom is het 
voor de oudervereniging heel belangrijk dat er voor alle kinderen een bijdrage wordt gedaan.
De oudervereniging organiseert tal van activiteiten om samen met leerkrachten, ondersteunend 
personeel en de directie te zorgen dat uw kind zich thuis voelt op onze school. Als 
oudervereniging betalen we mee in de kosten van deze activiteiten. Voorbeelden van 
activiteiten zijn; kinderboekenweek, Sinterklaas, Kerst, carnaval, Pasen en een jaarafsluitende 
activiteit. Kosten bestaan vooral uit bijvoorbeeld het inhuren van een activiteit voor o.a. 
carnaval, Koningsspelen, een cadeautje met Sinterklaas, wat lekkers en wat te drinken tijdens 
een activiteit. Hiervoor wordt voor ieder kind een ouderbijdrage gevraagd. 
 
Bijdrage
Het bedrag voor schooljaar 2024/2025 is op de Algemene Ledenvergadering vastgesteld op 
€40,00 per kind. Van de ouderbijdrage wordt ook het schoolreisje betaald. Van deze €40,- is 
€20,- per kind gereserveerd voor het schoolreisje. Het schoolreisje is meestal een stuk duurder 
dan €20,-. Daarom hebben we besloten om eens per 3 jaar gebruik te maken van busvervoer, 
eens per 3 jaar een schoolreisje dichterbij huis en eens per 3 jaar het Landmanfestijn op school. 
Zo kunnen we de grote kosten van o.a. het busvervoer uitspreiden over 3 jaren.


Groep 8
In groep 8 worden er nog altijd extra kosten gemaakt voor de leerlingen. Deze kosten zitten niet 
in de ouderbijdrage. Wanneer uw kind in groep 8 zit kunt u dus nog gevraagd worden voor een 
bijdrage aan bijvoorbeeld schoolkamp of musical.
Als oudervereniging scheelt het ons enorm veel werk als u ons een machtiging wilt afgeven voor 
een automatische incasso. Zodra uw kind van school af gaat, stopt de automatische incasso
voor dit kind automatisch.
Wilt u ons niet machtigen voor de ouderbijdrage?
Dan verzoeken we het bedrag van € 40,- per kind / per schooljaar over te maken aan:
NL74RABO 0121 1419 26 t.n.v. Oudervereniging Dr. Landmanschool. Graag onder vermelding 
van de naam van uw kind(eren) en de groep. (let op: u vermeldt per kind de voor- én 
achternaam en de groep waarin uw kind zit.)
Indien het betalen van het bedrag voor u een probleem is of als u liever in delen betaalt, dan 
vragen wij u hierover contact op te nemen met de schooldirectie of met één van onze 
vertrouwenspersonen (juf Carien, juf Alina en meester Nils).


Is uw kind nieuw op school dan vragen wij u het formulier zo spoedig mogelijk te retourneren, 
aangezien het schoolreisje al bijna plaatsvindt (1 oktober)! Dit geldt ook wanneer er al oudere 
broertjes/zusjes op school zitten. Vult u dan het machtigingsformulier volledig opnieuw in. 
U kunt het formulier via de mail verzenden aan de penningmeesters van de oudervereniging: 
Mirke Broeders en Jessica v/d Heuvel (ov.landman@cadansprimair.nl) of uitgeprint afgeven aan 
Henri van Rooij (conciërge). U mag er ook een duidelijke foto van doorsturen via whatsapp aan 
Mirke (06-45250282) of Jessica (06-31786460) Mochten er nog vragen zijn over de ouderbijdrage 
dan kunt u daarvoor terecht bij Michelle Bosmans, Mirke of Jessica.


Met vriendelijke groeten,

de Oudervereniging.